Associació

junta@gamisassociacio.org

Junta gAmis

HISTÒRIA

(gAmis) Grup d’Ajuda Mama i Salut és una associació creada per un grup de dones afectades de càncer de mama. Fundada l’any 2000, sorgeix a partir de la iniciativa d’un grup de dones que van coincidir en les sessions de “cura del braç i prevenció del limfedema” que es porten a terme al Servei de Rehabilitació que pertany a la Corporació Sanitària Clínic, de Barcelona.

Des de l’inici (gAmis) treballa vinculada a la Unitat Funcional de Patologia de la Mama de l’Hospital Clínic de Barcelona, i agraeix als professionals que la integren la seva col·laboració i encoratjament perquè l’associació segueixi endavant i amb criteris científics.

Aquestes dones foren liderades per Teresa Sasal Lasahosa, primera presidenta de (gAmis), gran treballadora i lluitadora, gràcies a la tenacitat de la qual es va poder tirar endavant l’associació. D’ella és la idea que en el logo representatiu de l’associació surti la paraula SALUT.

El 7 de març de l’any 2000, es presenta la sol.licitud d’inscripció al Registre d’Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, adjuntant l’acta de constitució i els estatuts de l’entitat. El 8 de setembre del 2000 queda inscrita amb el núm. 23.780 en aquest Registre, ja que reuneix tots els requisits, segons la Llei d’associacions del 18 de juny del 1997. Cal agrair a Gabriela López Heredia, vocal de la Junta des de l’inici, el seu ajut i dedicació en la preparació i presentació dels documents al Registre.

Totes les accions de (gAmis) van dirigides a fomentar el suport mutu entre les associades, l’intercanvi d’experiències i la millora de la informació envers la patologia, ajudant les afectades des de diversos àmbits, encara que sense ànim d’interferir en la tasca dels professionals de la medicina.

PER QUÈ UNA WEB

Quan una persona viu l’experiència d’enfrontar-se amb un càncer de mama tot el seu món canvia i ha d’adaptar-se a uns canvis tant del seu cos com de l’entorn. De l’adaptació a aquests canvis depèn l’èxit del tractament i per tant seria bo que tothom pogués aconseguir-ho.

Les dones en aquesta situació que anàvem a les sessions del servei de rehabilitació trobàvem un suport indispensable per ajudar-nos a superar-la: consells de professionals i de companyes, informació sobre mocadors, perruques, roba íntima, llocs interessants per anar a divertir-nos o a aprendre de diferents temes, etc.

Pensant en els/les companys/es que no podien, per diferents motius, assistir a aquestes sessions se’ns va ocórrer fer una web on recollir aquesta informació i on les persones que ho vulguin puguin contactar amb altres que també es trobin en aquesta situació i així es puguin beneficiar del fet d’aprendre coses útils per superar el tractament.

ESTATUTS

Estatuts registrats l’any 2000 per la Generalitat de Catalunya amb el núm. de registre 27380 i aprovats per les membres fundadores de l’associació per tal de constituir-la legalment.
Clicà aquí per descarregar els Estatuts