HA NASCUT UN PROJECTE MOLT ÚTIL I INTERESSANT

L’Associació Grup d'Ajuda Mama i Salut, vol facilitar el dia a dia de les persones operades de càncer de mama. Després de molt esperar, aconsegueix oferir a les dones d’arreu un estri que les protegirà a l’hora de cuinar: una còmoda manyopla per a la cuina.

Aquesta *manyopla extrallarga* està dissenyada especialment per a les persones amb problemes de limfedema, és a dir, d'inflor del braç. I sobretot per a prevenir-lo. A més, té un disseny que permet una bona pinça a l’hora d’agafar una paella pel mànec.

Tot el teixit, buata inclosa, és 100x100 de cotó. Amb diverses capes s’aconsegueix un aïllant de calor. És molt útil, perquè protegeix tot el braç, no tan sols la mà, i evita les cremades.

Manopla

Aquest projecte parteix de la idea d'adaptar un producte ja existent, la manyopla, a les persones afectades.

Com sempre, darrere de tot el procés hi ha una història: la idea va sorgir d’una professional, la fisioterapeuta Montserrat Gironès, pensant en les necessitats de les persones operades de càncer de mama.

El procés ha estat llarg per trobar la persona adequada per a dur a terme aquest ambiciós projecte. Finalment la Natàlia Solsona, de gorros Solsonas, una professional de l’agulla, una artista ja coneguda pels seus mocadors oncològics, de bany i d’altres aplicacions, ha captat perfectament la idea i la porta a terme de tal manera que, a més, implica el CIRE (Centre d'Iniciatives per a la Reinserció). Allà troba l'Eva Riera, una persona que l’ajuda a portar a terme el projecte, i de retruc a totes les persones afectades a través de la Associació (gAmis).

A partir del dia 29 de maig del 2012 ja es podrà comprar la manyopla a l’Associació (gAmis) el dia de les assemblees mensuals.

No cal dir que la pot comprar qualsevol persona que la necessiti per cuinar i evitar les cremades. Una part dels diners que es recullin aniran destinats a l’Associació com a donatiu. La resta es destinarà a comprar els teixits i a pagar els professionals que elaboren les manoples.

Preu 15 €